Čo všetko by ste mali vymeniť spolu s motorovým olejom?

Pokiaľ máte dilemu, kedy je správny čas vymeniť motorový olej vo vašom aute, spomeňte si, kedy ste ho menili naposledy (skontrolujte servisnú knižku).

Na samotnú výmenu oleja vplýva i množstvo najazdených kilometrov. A nie iba tieto skutočnosti. Samozrejme aj to, akým spôsobom jazdíte, veľmi napovie, kedy a ako často meniť olej v motore vášho auta. Ďalším významným hľadiskom pre výmenu je i časový interval. Zvyčajne po roku a najneskôr po dvoch rokoch. Dôležitosť výmeny oleja sme už zdôrazňovali nie raz na našom webe, no dennodenne sa môžeme stretnúť s otázkami týkajúcimi sa toho, ako často meniť motorový olej, či je potrebné súčasne meniť aj olejový filter (ak áno, aký typ, značku, ...) .

To, aký typ oleja máte naliať späť do motora po vypustí starého oleja, by ste mali vedieť od výrobcu alebo od technika, ktorý vám poslednú výmenu uskutočnil. Ale predovšetkým výrobca je ten, kto vie najlepšie, aký olej je potrebné liať do vášho motora. Berte tento fakt na vedomie. V tomto smere vám veľmi pomôže servisná knižka priamo od výrobcu automobilu. Pokiaľ ju nemáte (vyššia pravdepodobnosť pri starších vozidlách), máte možnosť pozrieť takzvané mazacie plány samotných výrobcov olejov.

Meňte súčasne aj olejový filter...

Spolu s olejom vždy meňte aj olejový filter. Nesnažte sa ušetriť tým, že filter budete chcieť meniť až pri ďalšej výmene. Koledujete si o problém a skorú poruchu motora. Filter nie je až takou drahou položkou, ktorú by ste si nemohli dovoliť pravidelne. Pamätajte na to, že následné opravy kvôli zanedbaniu vašej starostlivosti vás môžu stáť aj niekoľkonásobne viac ako iba suma za olejový filter (alebo samotný úkon v prípade výmeny oleja a filtra v servise, pokiaľ to nezvládnete vymeniť sami). Doprajte svojmu motoru všetko, čo potrebuje. On sa vám zaručene odvďačí prijateľnou spotrebou, dlhšou životnosťou a spoľahlivosťou pri jazdení vozidlom.

Pri kúpe olejového filtra dbajte na jeho renomé (najlepšie sú Clean Filters, Corteco, Febi Bilstein, Fram,Bosch, Mann a iné) a neusilujte sa ušetriť na cene, napríklad kúpou veľmi nespoľahlivého čínskeho alebo poľského filtra. Problém s lacnými filtrami vzniká v tom, že nemajú v sebe takzvaný pretlakový ventil, čím hrozí, že môže začať prepúšťať olej. Všetko to, čo vám pretečie, bude následne chýbať v motore, čím môže nastať problém s nedostatkom oleja v motore. Nemusíme snáď pripomínať to, ak sa stretnú dve nenamastené kovové časti motora. A ešte jedna vec, pokiaľ lacný olejový filter nemá pretlakový ventil, je tu riziko, že sa vytiahne časť filtračného materiálu a môžu sa zadrieť ložiská, pretože sa upchajú mazacie kanále.

Nezabúdajte vymeniť aj vzduchový, či palivový filter...

Vymeňte aj vzduchový filter, ak vymieňate olejový. Nepodceňujte ani výmenu tohto filtra. Snažte sa meniť vzduchový filter v potrebných časových fázach. Platí, že prostredníctvom vzduchového filtra motor vo vašom aute naberá dych, kyslík. Tak ako vy aj motor potrebuje dýchať. I keď filter na prvý pohľad nejaví známky opotrebenia, mali by ste ho meniť po prejdení približne 20 tisíc kilometrov, nakoľko po takomto množstve kilometrov stráca pôvodné filtračné vlastnosti. Mnohí z vás si myslia, že ak prefúknu vzduchový filter, bude to stačiť. Vám to môže stačiť, aj to niečo pomôže, ale veľmi to nepomôže vašej spotrebe, nakoľko tá sa zvýši. Aj v prípade, že máte „turbo“ vo vašom vozidle, bude oveľa viac preťažované. Motor bude dymieť, pretože vyžaduje viac vzduchu, ako dostáva, no vzduchový filter nie je schopný ho dostatočne odvzdušniť (pokiaľ je opotrebovaný). Kúpte za pár eur nový vzduchový filter a vymeňte ho spolu s olejový filtrom. Iba takto predídete problémom a vyššej spotrebeh.

V neposlednom rade vymeňte aj palivový filter. Predovšetkým ak máte dieselový motor, pretože ak bude upchatý, či nefunkčný, zostanete stáť s vaším vozidlom niekde na križovatke, či uprostred cesty. Samotný palivový filter je v skutku drahá záležitosť, no v porovnaní s opravou celého vyčerpávaného vstrekovacieho systému je to zanedbateľná položka. Možno aj vy máte auto s moderným motorom, ktoré sú veľmi citlivé na kvalitu paliva, nafty. Nešetrite ani pri kúpe palivového filtra, pretože sa vám to môže vypomstiť. Tak a teraz už máte snáď jasnejšie, čo všetko by ste mali vymieňať spolu s výmenou oleja vo vašom aute. Tak hor sa skontrolovať všetky komponenty, čo sme uviedli v našom článku aj reálne vo vašom vozidle.

 

Máte otázku?

Ak máte akúkoľvek otázku ohľadne nášho sortimentu, prípadne ste nenašli súčiastku, ktorú ste hľadali, zavolajte nám: 0918 792 522

Bezplatná doprava

Pre všetky objednávky v cene nad 70€ v rámci Slovenska zasielame zdarma.

Nič nenájdené.

Pokúste sa výrobok popísať presnejšie, môžete použiť:
Názov (napr. "Olejový filter")
Výrobca (napr. "BOSCH")
Príslušné vozidlo (napr."Škoda Octavia")
TecDoc kód
EAN