Vyberte model svojho vozidla

Katalóg dielovZavesenie nápravy/Vedenie kolies/Kolesá

Zavesenie nápravy/Vedenie kolies/Kolesá pre vaše auto

Použite jednoduché vyhľadávanie podľa vozidla - zvoľte si rok výroby Vášho vozidla, značku, model a motorizáciu. Zobrazí sa Vám zoznam všetkých kompatibilných produktov pre Vaše auto.

Zavesenie nápravy

Na náprave stojí celé auto. Nečudo, že dostáva počas jazdy poriadne do tela. Starostlivosť o zavesenie nápravy je jednou z najchúlostivejších. K jej poškodeniu totižto môže dôjsť z viacerých príčin. Väčšine z nich človek predísť nemôže, ako napríklad drobné praskliny po kameňoch, ale môže sa o to aspoň pokúsiť. Základom je šetrná jazda. Vodič by mal vždy klásť dôraz na zdravotný stav svojho auta a prispôsobiť tomu aj štýl jazdy. 

Náprava vozidla

Náprava je časť auta, vďaka ktorej sú protiľahlé kolesá zavesené na nosnej konštrukcii vozidla. Nápravy prvých automobilov boli vyhotovené na obraz vozov ťahaných koňmi, ale to už sme sa vrátili priďaleko do histórie. Jednoduché tuhé nápravy, ktoré používali na odpruženie listové péra, na tom boli už o čosi lepšie, no ani to nestačilo. Vývoj nápravy pokračoval. Dnešné zavesenie nápravy je viacprvkové. Je odpružené vinutými pružinami či vzduchovými mechmi. Moderné zavesenie nápravy má nenahraditeľnú bezpečnostnú úlohu, keďže je to prakticky jediný prvok, ktorý spája auto s vozovkou.

Zavesenie nápravy a jej funkcia

Náprava vozidla spája kolesá s rámom podvozku alebo samotnou karosériou. Taktiež všetky sily a tlak, medzi nimi hnacie, brzdiace a zotrvačné sily, presúva z podvozku na kolesá. Zavesenie nápravy sa tiež stará o to, že váha vozidla spočíva na kolesách a nie na podvozku, ktorý na takú záťaž nie je stavaný. Konštruktéri sa vo väčšine prípadov snažia nápravu vyhotoviť z ľahkých zliatin, pretože je neodpružená.

Ako často ju kontrolovať?

Pre diagnostiku zavesenia nápravy budete potrebovať servisnú jamu, zdvíhacie zariadenie alebo aspoň zdvihák, dostatok času a tiež pevné nervy. Rozhodne to nie je pre každého. Prevenciou však ochránite vaše auto pred najhorším poškodením, a pri následnej návšteve servisu už zaplatíte len za opravu, aj to nižšiu, než aká by mohla byť, keby ste nápravu vozidla vopred neskontrolovali. Kontrolovať by ste ju mali zhruba každých 60 000 kilometrov. Najprv skontrolujte, či k sebe jednotlivé diely nápravy dobre priliehajú. Ak sa vám zdá, že na niektorom mieste mazadlo uniká, zbavte sa medzier a pridajte olej. 

Podľa čoho zistím, že je náprava poškodená?

Upozornia vás na to vibrácie. Budú sa tvoriť v oblasti podvozku. Taktiež vás o poškodení zavesenia nápravy upovedomí fakt, že z diferenciálu či nápravy uniká mazadlo. Pri vysokých otáčkach budete počuť hluk a kryt sa bude rýchlo prehrievať. Dôjde k deformácii nápravy. Hriadeľ pastorku pri zatáčaní vypovie službu, a vy s ním takmer nepohnete. To všetko nasvedčuje tomu, že vaše zavesenie nápravy nie je v poriadku.

Ako auto chrániť pred poškodením?

Prvé pravidlo, ktoré dávame do pozornosti, je štýl jazdy. Prispôsobte ho vozovke, počasiu, stavu svojho vozidla i skúsenostiam, ale nikdy nejazdite agresívne. Čo pod pojmom “agresívne” rozumieme? Nestláčajte spojkový pedál príliš prudko a rýchlo ho nepúšťajte, nebrzdite náhle a silno, pri jazde z kopca si pomáhajte motorom. Vyhýbajte sa nerovnostiam na vozovke, zvlášť, ak jazdíte vo veľkej rýchlosti. Všetky tieto faktory znižujú funkčnosť mazadla. Bez mazadla komponenty tvoriace zavesenie nápravy rýchlo prichádzajú o svoje vlastnosti. Ak máte pocit, že vaše zavesenie nápravy nie je v najlepšom stave, navštívte odborníka.

Máte otázku?

Ak máte akúkoľvek otázku ohľadne nášho sortimentu, prípadne ste nenašli súčiastku, ktorú ste hľadali, zavolajte nám: +421 908 877 877

Bezplatná doprava

Pre všetky objednávky v cene nad 70€ v rámci Slovenska zasielame zdarma. Pri nákupe nad 50€ od nás dostanete darček zadarmo.

Nič nenájdené.

Pokúste sa výrobok popísať presnejšie, môžete použiť:
Názov (napr. "Olejový filter")
Výrobca (napr. "BOSCH")
Príslušné vozidlo (napr."Škoda Octavia")
TecDoc kód
EAN