Vyberte model svojho vozidla

Katalóg dielovMotorPrevod remeňa

Prevod remeňa pre vaše auto

Použite jednoduché vyhľadávanie podľa vozidla - zvoľte si rok výroby Vášho vozidla, značku, model a motorizáciu. Zobrazí sa Vám zoznam všetkých kompatibilných produktov pre Vaše auto.

Prevod remeňa

Prevod remeňa je neoddeliteľnou súčasťou každého auta. Nachádza sa v tom jeho, jej, a v neposlednom rade ho nájdete aj v tom vašom. Mnoho ľudí netuší, na čo taký prevod remeňa slúži, kde sa nachádza, a ako ho správne používať.

Čo sa skrýva pod pojmom prevod remeňa?

Prevod remeňa stojí a padá na vzájomnej súčinnosti remeňov a remeníc. Remenica má tvar kolesa a prenáša energiu z hriadeľa na remeň. Robí to aj opačne. Remene ako také môžu byť ozubené či klinové. Majú dôležitú úlohu. Prenášajú krútiaci moment z hnacej remenice na inú.

Poznáme 2 typy prevodov remeňa

Prvý typ predstavuje ozubený prevod remeňa. Druhým typom je klinový prevod.

Klinový remeň nemá na remeniciach ozubenie. Je preto vhodnejší na prenos nižšieho krútiaceho momentu. Takýto prevod remeňa nie je stavaný na vysokú záťaž, čo znamená, že je náchylný k pošmyknutiu. Ak je potrebné preniesť vyšší krútiaci moment, siahnite skôr po ozubenom prevode remeňa. Zuby na vnútornej strane ozubeného prevodu remeňa zapadajú do ozubenia remenice. V takom prípade nedôjde k pošmyknutiu remeňa.

Remenice

Remenice sa skladajú zo zliatiny hliníka a ocele. Remene sa vyrábajú z podstatne mäkkších a poddajnejších materiálov. Nepredstavujte si však, že sú remene slabé. Práve naopak. Materiál, z ktorého sú vyrobené, je mimoriadne odolný a pevný. Je taktiež vnútorne vystužený. Nie je to teda princíp diamantu, ktorý je mimoriadne tvrdý, takže dokáže rezať sklo, ale pri páde sa rozbije na milión črepín. Predstavte si skôr ideálny diamant. Dostatočne pružný, ale zároveň veľmi pevný a silný. Jedným z materiálov, ktoré sa používajú na výrobu remeňov, je napríklad neoprén z polyesterových vlákien.

Inštalácia remeňov

Vďaka tomu, že remene fungujú na základe pevného “záhryzu” zubov do ozubenej časti remeníc, na ich správnu inštaláciu nie je potrebná prílišná sila, a remene nie je nutné obzvlášť uťahovať. Dôležité je však pred zavedením remeňa dbať na dostatočné predpätie, zodpovedajúce zaťaženiu prevodu. Nikdy nenasadzujte remeň na remenice násilne. Hranu remeňa opotrebujete, ak bude na remenici nerovnomerné napätie pozdĺž remeňa spôsobené nesprávnym nasadením remeníc. Nasadenie remeníc by malo byť skontrolované pomocou rovnej hrany alebo laserom. Vyosenie remeníc nesmie byť príliš veľké, priehyb totiž môže mať za následok preskakovanie zubov remeňa počas štartu, najmä ak je prevod vyosený.

Starostlivosť o remeň

Vyvarujte sa lámaniu remeňa. Prílišným a častým ohýbaním sa remeň rýchlo opotrebuje. Nebude schopný podávať maximálny výkon, na aký bol vyrobený.

Prílišné napnutie remeňa

Príliš veľké napnutie remeňa môže mať za následok zníženie životnosti remeňa a ložísk. Taktiež môže dôjsť k zvýšeniu hlučnosti prevodu. Podpery osí remeníc musia byť rovnomerné, aby sa predišlo priehybu, čo sa prejaví na skrátení strednej vzdialenosti, a tým môže dôjsť k preskakovaniu zubov. Pre aplikáciu remeňa s pevnou strednou vzdialenosťou je možné napínanie pomocou voľnobežnej kladky. V takomto prípade však doporučujeme návštevu odborníka, ktorý vám dodá dĺžku remeňa podľa požiadavky.

Máte otázku?

Ak máte akúkoľvek otázku ohľadne nášho sortimentu, prípadne ste nenašli súčiastku, ktorú ste hľadali, zavolajte nám: +421 908 877 877

Bezplatná doprava

Pre všetky objednávky v cene nad 70€ v rámci Slovenska zasielame zdarma. Pri nákupe nad 50€ od nás dostanete darček zadarmo.

Nič nenájdené.

Pokúste sa výrobok popísať presnejšie, môžete použiť:
Názov (napr. "Olejový filter")
Výrobca (napr. "BOSCH")
Príslušné vozidlo (napr."Škoda Octavia")
TecDoc kód
EAN